Един ден идеите, мислите и чувствата извоювали правото си да не биват изливани, разпръсквани и безнадеждно забрявани по всевъзможни хвърчащи бележчици...

понеделник, януари 29, 2007

ПРИЧИННО-СЛЕДСТВЕНО ЩАСТИЕ



Вчера се срещнах с една позната на улицата и на стандартния въпрос Как си? взех, че отговорих с Много добре! след което тя ме попита с явно любопитство какво ми се е случило....
Аз се замислих...всъщност НИЩО...бях просто щастлива и нямах причина за това...замислих се отново...къде бъркам в разсъжденията си? Ежедневието ми е толкова натоварено, че вече си търси ново, почти не излизам, а щастливите думички взеха, че ми се изплъзнаха просто така от устата...
И някак си взе да ми изглежда много тъжно, че повечето от нас си търсят причина за да бъдат щастливи..сякаш щастието се крие в целта, към която сме се остремили, а извървяният път до нея е сиво и неугледно пространство, през което ни се налага да минем...
Страх ни е да кажем, че сме щастливи. Страх ни е, защото обществото, в което живеем, ни задължава да дадем обяснение - защо по дяволите си щастлив, какво се е случило, къде ти е основателната причина? И ако случайно нямаш - вече ставаш леко съмнителен - ти вече си ОНЗИ ЩАСТЛИВИЯТ....звучи толкова невменяемо, че спирам да пиша!
Простото пратете всички възможни и невъзможни причини по дяволите и се чувствайте щастливи!

3 коментара:

Анонимен каза...

Страхотна статияка :)

Една позната казваше така:
"Когато някой ме попита "Как си", винаги отговарям "Чудесно!" - ако е приятел, ще се зарадва, ако е враг - нека се ядосва!"

Анонимен каза...

например кибрита, който днес ми попадна в ръцете- е, страхотен е . Ето това беше първата причина. Една много мила песен ми изпратиха-тя е втората причина, имам и трета-твоята блуза е още в мен, т.е. трябва да се видим да ти я дам и тн. Причини винаги има, обаче кой би те попитал за тях е по интересно. Може и да греша, или?

Elfina каза...

Раденце,
права си - то май всички питат за причини, ама разликата се крие в това, че някои верно ги интересуват...и че броят на тези мили хора е доста оскъден :(
а ако намериш човек, който да се интересува от щастливите ти причини, че и да вземе да ги разбере...ееех, че хубаво!
;-) по въпроса за виждането - утре ни чака изложба!!